Mittwoch, 13. Mai 2015

(Neu im Regal) ARCs in meinem Briefkasten – Und ich bin glücklich

Die Überschrift sagt es schon, ich hatte Post. Das ist bei mir ja nichts Außergewöhnliches mehr, aber es war Post aus London. Zugegeben – kommt mittlerweile auch regelmäßig vor, aber heute waren ARCs (Vorabexemplare) im Briefkasten.
Beide haben noch keine richtigen Cover, sondern nur einen beschrifteten Einband, aber das ist kein Wunder, da die Zwei erst Ende des Sommers/Anfang Herbst erscheinen werden.
Ich bin schon ganz hibbelig, vor allem das mit dem lila Cover reizt mich total!
Die Pfauenfeder auf "A Thousand Nights" ist mit einer meergrünen Folie hinterlegt, was einen tollen Kontrast zu dem matten Papier des Einbands hervorruft.
Das Cover von "Fire Girl" hingegen ist auf Hochglanzpapier gedruckt und ich musste erst einmal den Titel suchen, da die Teaser-Beschreibung der Story im Vordergrund steht.

"A Thousand Nights" von E.K. Johnson wird am 22.10.15 erscheinen und "Fire Girl" von Matt Ralphs am 13.08.15.

Klappentext zu "A Thousand Nights":

Lo-Melkhiin killed three hundred girls before he came to her village, looking for a wife. When she sees the dust cloud on the horizon, she knows he has arrived. She knows he will want the loveliest girl: her sister. She vows she will not let her be next.
And so she is taken in her sister's place, and she believes death will soon follow. Lo-Melkhiin's court is a dangerous palace filled with pretty things: intricate statues with wretched eyes, exquisite threads to weave the most beautiful garments. She sees everything as if for the last time.But the first sun rises and sets, and she is not dead. Night after night, Lo-Melkhiin comes to her and listens to the stories she tells, and day after day she is awoken by the sunrise. Exploring the palace, she begins to unlock years of fear that have tormented and silenced a kingdom. Lo-Melkhiin was not always a cruel ruler. Something went wrong.
Far away, in their village, her sister is mourning. Through her pain, she calls upon the desert winds, conjuring a subtle unseen magic, and something besides death stirs the air.
Back at the palace, the words she speaks to Lo-Melkhiin every night are given a strange life of their own. Little things, at first: a dress from home, a vision of her sister. With each tale she spins, her power grows. Soon she dreams of bigger, more terrible magic: power enough to save a king, if she can put an end to the rule of a monster.

Klappentext zu "Fire Girl":

Twelve-year-old Hazel Hooper has spent her whole life trapped in a magical Glade created by her mother, Hecate. She's desperate to meet new people and find out about the world. And, more than anything, she wants to be a witch. But when her mother is kidnapped by a demon - everything changes ...Suddenly Hazel is alone in the world. Well ...not quite alone. For it turns out that Hazel does have magic - she's just not very good at controlling it. And she may have accidentally created a grumpy familiar in the form of a dormouse called Bramley. Determined to rescue her mother, the young witch and her mouse set out to track down the demon and find Hecate. However, it turns out that life outside the Glade is far more dangerous than Hazel ever could have imagined. Witch Hunters are everywhere - and the witches are using demons to fight back! Luckily for Hazel she manages to enlist the help of a handsome boy called David, and his drunken master, Titus White, who are expert demon hunters. And witch finders ...Fire Girl is a fantastic new magical adventure from Matt Ralphs - perfect for young readers with a taste for the extraordinary!

"Fire Girl" hat übrigens noch kein offizielles Cover, bin schon gespannt, wie es aussehen wird!

Und dann kam mal wieder Überraschungspost und zwar vom Fischer-Verlag. Ob und wann ich es lese weiß ich nicht, denn mir fehlt einfach die Zeit für unangefragtes Material, auch wenn ich mich natürlich darüber freue, dass an mich gedacht wird. Das Buch, das man mir geschickt hat heißt übriges "Tiefe Wellen" von Kat Rosenfield und wird am 21.5.15 erscheinen.

Klappentext:

Callie Morgan hat Angst vor dem Wasser. Ihre Mutter ist ertrunken – Unfall oder Selbstmord? Durch eine mysteriöse Krankheit steigt das Wasser auch in ihrer Lunge. Doch als ihr Vater ausgerechnet im feuchtwarmen Florida einen Job annimmt, verschwinden die Symptome. Callie findet Freunde, ein Junge verliebt sich in sie. Aber das schicksalhafte Verhältnis ihrer Familie zum Wasser scheint sie zu verfolgen.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...